Wednesday, April 16, 2008

snelste rit woon werk tot nu toe

Vandaag moest ik even naar het werk voor een vergadering .Bij het terugkomen heb ik mijn beste tijd en gemiddelde snelheid tot nu toe neergezet. Over een afstand van bijn 14 km heb ik een gemiddelde van 31 km/uur en een max van 47 km/uur. Wetende dat ik een aantal keer volledig tot stilstand moet komen voor o.a. 2 hoge verkeersdrempels en 1 keer voor de overgangen tussen het asfalt van een fietserstunneltje en ook nog 1 keer moet vertragen om een spoorweg schuin over te steken. Dit maakt dat ik op 26 minuten mijn afstand woon werk afleg , dat is slechts ongeveer 10 minuten meer als dat ik er met de auto zou over doen. Natuurlijk moet je het omkleden thuis en het douchen op het werk er ook nog bijrekenen maar daar tegenover staat dan wel dat je fris en monter op het werk verschijnt en ontspannen terug thuis.
Ook merk ik dat mijn kruissnelheden stelselmatig omhoog aan het gaan zijn. Kruissnelheden tussen 35 km/uur en 40 km/uur zijn geen uitzonderingen meer als ik uitgerust aan de tocht begin.

No comments: