Thursday, May 29, 2008

kettingkastje

Vandaag heb ik mij eens bezig gehouden met het maken van een klein kettingkastje voor het beschermen van de ketting in de WAW. Bij de nieuwere WAW's loopt de kettingkast ,die de ketting afschermd die van de derailleur komt , door tot onder de stoel . Bij mijn WAW stopte deze bij de achterwielomkasting. Dat gaf geen problemen met waterinsijpeling maar ik moest wel uitkijken hoe ik mijn bagage in de WAW plaatste zodat er niets tegen de ketting terecht kwam.



Ik heb eerst met behulp van een metalen beugeltje de vorm van de opening zo goed mogelijk nageplooid. Daarna heb ik met het voorgeplooide beugeltje en wat karton en papiertape een malletje gemaakt.



Ik had nog wat glasweefsel liggen en ook nog wat polyester dus dit heb ik dan maar gebruikt om de afscherming te maken.



Nu moet ik niet meer opletten hoe ik mijn bagage plaats en kan ik wat hoger stapelen :)


1 comment:

Anonymous said...

knap!

als dat lukt kan je mss een kettingafscherming maken voor vanachter, zo blijft je ketting schoon.