Thursday, April 24, 2008

De eerste keer meer dan 100km namelijk 120 km

Vandaag heb ik een dagje uitgetrokken om met de WAW naar de fabrikant te rijden namelijk Fietser.be. Ik Had nog geen claxon/bel op de WAW en met het steeds mooiere weer en de daarbijhorende drukkere fietspad bezetting is het wel handig om even aan te geven dat je er aan komt. Het is me al eens overkomen dat ik enige tijd achter een senioren fietsclub moest blijven hangen omdat ze mij niet gezien hadden en ik ze niet kon verwittigen. Roepen met een gesloten vizier geeft dan ook geen resultaat. Ik had op voorhand even op de kaart gekeken en wat navraag gedaan bij een collega hoe ik best van mijn woonplaats (Kieldrecht ) naar Gent moest geraken en met dit in gedachten ben ik s'morgens vertrokken. Het was een heerlijk weertje en het was zeer comfortabel om met het kapje en open vizier te rijden. Van Kieldrecht ging het naar Meerdonk om dan parallel langs de expres weg naar Zelzate te fietsen. Dat was het gemakelijke stuk. Eens in zelzate aangekomen moest ik richting Gent maar ik wilde niet via de Kennedy laan wegens te druk. Mijn collega had mij gezegd dat ik door zelzate moest om dan langs Ertvelde via een rustig fietspad richting Gent te fietsen. Wat mij opviel is dat ze wel zeer gierig geweest zijn met de bordjes fietsroute naar Gent.Na enig zoeken en wat vragen heb ik het juiste fietspad toch gevonden. Je hebt altijd wel een babbeltje als je de weg vraagt en ik moet zeggen dat iedereen wel zeer positief reageert op de WAW en zeer hulpvaardig is. Ik ben dan uiteindelijk via wondelgem in Gent geraakt , 61 km met een rijtijd van +/- 2:30.
Voor de rit terug had Dries mij een andere weg gegeven over de Dampoort , richting Lochristi , Wachtebeke , Moerbeke . Dan heb ik besloten om via Nederland verder te gaan Koewacht , Hulst , Clinge , Meerdonk en terug Kieldrecht. Na 120 km met de wind in de rug kon ik nog steeds 40 km/uur op de teller krijgen.De rit naar huis heb ik afgelegd in +/- 2:15.
Een zeer leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

No comments: