Monday, December 31, 2007

Kapje is klaar

Het kapje is ondertussen reeds enige tijd klaar en ondertussen heb ik er ook al wat ervaring mee kunnen opdoen. De eerste indruk als je het kapje voor de eerste maal gebruikt is "wat een lawaai". Dit ligt natuurlijk voor de hand omdat de WAW eigenlijk een enorme klankkast is.
Het "probleem" is echter zeer eenvoudig op te lossen , namelijk een mp3 spelertje.
Je kan heerlijk ontspannen luisteren naar je favorite muziek en het lawaai geproduceerd door de aandrijving van de WAW is hierdoor nog wel hoorbaar maar niet meer overheersend.
Het vizier zelf heeft wat last van aandampen als je het volledig dichtdoet , als je het op een kiertje laat staan van +/- 1 cm is ook dit probleem opgelost.Enkel het instellen van het vizier moet ik eens bekijken , open doen van binnenuit is geen probleem maaar sluiten is niet zo eenvoudig. Als er veel wind is heeft het vizier ook de neiging van te beginnen klapperen zodat het zicht ook hier wat verminderd. De eindconclusie tot nu toe is dat het kapje meer voordelen heeft dan nadelen.Je zit lekker warm binnen en je snelheid gaat er ook lichtjes op vooruit. In mijn geval wilt dit ook zeggen dat ik gebruik maak van de WAW bij weertypes waar ik er zelf vroeger niet aan zou denken om de fiets te nemen.

No comments: